Csatlakozz Te is a facebookon!

Legfrissebb kommentek

Analytics mér

Gondolatok a szekszárdi Regionális Karizmatikus Találkozóról

Élmények, reflexiók - válasz a világ eseményeire

Szombaton rendezték meg Szekszárdon az én régiómhoz tartozó Regionális Karizmatikus Találkozót. Úgy saccolom, nagyjából száz ember fordult meg a Szekszárdi Belvárosi Templomban. A találkozó szlogene: „Azért jelent meg az Isten Fia, hogy az ördög munkáit lerontsa.” (1Jn 3,8b) Ezen keresztül pedig a New Age-es dolgok veszélyeire való felhívás. A dicsőitést Flach Feriék biztosították; akik ismerik Őket, biztosan el tudják képzelni, mennyire jó volt, akik nem ismerik Őket, javaslom Nekik, ismerjék meg mindenképp! :)

No, de mi is ez a New Age?
A New Age-hez az olyan dolgok tartoznak, mint az agykontroll, a reiki, a Feng Shui, a keleti misztikák, a jóslás (bármilyen), stb... A New Age, magyarul Új Kor azt tükrözi, hogy most a Föld Vízöntő korába lépett. Az előző a Hal kora volt, Jézus kora, de az a kor már elmúlt és valami új következik. Nem a keresztény erényeim közé tartozik a szarkazmusom, de egyszerűen képtelen vagyok visszafogni magam, hogy ne említsem meg azt a furcsa ellentmondást, hogy a magát Új Kornak nevező valami nagyjából 4000 évvel ezelőtt gyakorolt, 4000 évre visszanyúló tanokhoz nyúl. Jézus tanai ennél ugye jóval újabbak (még 2000 éves sincs).

Egyelőre nagyon szedett-vedett társaság az egész, nincs egy egységesen felépített rendszere, de ha így folytatódik, néhány tíz éven belül valószínűleg az is összeáll. A New Age egyelőre nem tartja magát különálló vallásnak, egyszerűen csak valamiféle életfilozófiának. De ugye pontosan ez a probléma, hogy megváltozik az élethez való hozzáállásunk. A New Age azt mondja, hogy mit kell tennem ahhoz, hogy úgy történjenek a dolgok, ahogy ÉN akarom. Keresztény hitünk ezzel szemben teljesen mást mond: "Legyen meg a Te akaratod".

Dióhéjban ennyi a tanítás lényegéről. Valószínűleg érdekes téma azok számára, akik még nem foglalkoztak soha a "New Age"-el. Akik viszont foglalkoztunk vele eléggé untuk magunkat. Abszolút nem tartom jó ötletnek, hogy pont ez volt a téma egy karizmatikus találkozón. Ez nagyon jó kis téma mondjuk egy közösségen belül, vagy egy meghirdetett kurzuson, de nem egy karizmatikus találkozóra való. Valami sokkal lelkesítőbb, feladatcentrikusabb tanítás illett volna oda. Gondolom én... Ettől eltekintve nagyon jól éreztük magunkat és semmi sem képes visszaadni azt az érzést/élményt, amikor a templom falai zengnek a dicsőítéstől.

Johannesz 2009.05.05. 10:01

12 komment

Címkék: szekszárd new age reflexió karizmatikus találkozó

A bejegyzés trackback címe:

https://kereszteny.blog.hu/api/trackback/id/tr591103734

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2009.05.06. 15:00:29

Te is karizmatikus egyházhoz tarozol?

Érdemes a blog.hu-n keresztény blogot vezetni? Én gondoltam rá, hogy idejövök, ám félek, hogy rögtön elvesznék.
Egyelőre még gyűjtöm az olvasókat akikat talán meg tudok mozgatni ha költözöm.
Neked meg kitartást!

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2009.05.06. 15:03:33

A Blogteren is rámtalált 2-3 hitgyülis akik egyre többet kommentálnak. :)

A jobboldalt látom hogy karizmatikus közösség tagja vagy. Így úgy módosítom a kérdést, hogy Hit Gyülekezete, vagy valamely másik? :)

Johannesz · http://kereszteny.blog.hu 2009.05.06. 19:58:48

Nincs olyan, hogy karizmatikus egyház. Egyház van. A karizmatikusság régebben feltétele volt pl. annak is, hogy pápává válasszanak valakit. Mostanában újra előtérbe került.
Nem tartozom a Hit Gyülekezethez. Az én közösségem neve Élővíz. Katolikusok vagyunk mindannyian.

Hogy miért pont blog.hu? Igazából mindegy szerintem, hogy milyen blogos szerveren írkál az ember. A blog.hu jónak tűnt. Szerintem egész jól kezelhető.

APOSTOL - Szemben az árral. · http://1gondolat.blog.hu 2009.05.07. 12:55:17

Igen, én is úgy gondolom, a különböző keresztény vallásúak ne egymás ellen harcoljanak, hanem egymást segítve, hogy minél több embert nyerjenek meg Jézusnak.

Erre az Élővízre rákeresek. :)

Igen, technikailag a blog.hu nagyon jó! Blogoltam már itt.
Majdnem a mostani blogom is ide került, de a spiral.blog.hu-t már elvitte valaki.
De lehet hogy még ideköltözöm, ugyanis a blogteren egyre többször húzom fel magam. Ami nem egészséges.

És köszi a linket a jobboldalt. Viszonzom majd. :)

mammka 2009.09.27. 10:04:00

Nagyon örülök,hogy idetaláltam!!!!!!
Isten áldjon!
Monika

mammka 2009.09.27. 10:06:22

Úgy látom, nem jeleníti meg az én blogomat a kommentem.ha érdekel: www.mammka.blogspot.com
Ez kreatív blog is,meg gondolatok.....így eljut néhány emberhez a JÓHÍR....

zekaxzi 2009.10.07. 16:07:07

Mit jelent az, hogy "karizmatikus"? Mitől lesz "plusz" ez a katolicizmuson belül? Miért nem "karizmatikus" az egész katolikus Egyház, pontosabban minden tagja?

Johannesz · http://kereszteny.blog.hu 2009.10.07. 16:19:05

@Reina Nicolasa:
Ez egy nagyon jó kérdés!
Nyilván az Egyház minden tagja karizmatikus kell, hogy legyen. Ami plusz az általánoshoz képest egy karizmatikus közösségben, hogy a közösség tagjai fontosnak tartják és törekszenek arra, hogy megismerjék és használják a karizmájukat. Sajnos nagyon sokszor valami torz dolog jön ki ebből, de ha a közösségvezető valóban az Isten útján jár és a közösség tagjainak mind van lelkivezetője, aki ráadásul pap, a minimálisra csökkenthető annak az esélye, hogy eltorzuljon a kép.

zekaxzi 2009.10.07. 20:31:00

@KeresztényBlog: Igen. Fontos, hogy a karizmatikus katolikusok ne csapjanak át karizmatikus eretnekekké, pl. Hit Gyülekezete és a többi karizmatikus, pünkösdista gyülekezet.

Hogy ismeritek meg és hogy használjátok őket?

Johannesz · http://kereszteny.blog.hu 2009.10.08. 09:46:57

Valamennyire mindenki érzi, hogy miféle karizmákat is kapott. Mi részt vettünk egyébként egy karizmatisztázó lelkigyakorlaton, ami nagyon jó volt. A tanító (Gorove László diakónus, az OM főigazgatója) sokszor elmondta, hogy ami itt ki fog derülni, az nem feltétlenül a teljes igazság, csak egy irány.

A karizmákat hosszú ideig csak közösségen belül "próbálgatjuk" egymáson, így kiderül, hogy működik -e, vagy sem. pl. a közbenjárásnál leül valaki és semmit nem mond a közbenjáró(k)nak és meglátjuk, mi sül ki belőle. Ez nyilván nem egy egyszeri alkalom, hanem hosszú hónapok megfigyelése alapján dönthető el, hogy az illető milyen karizmákkal rendelkezik. A tanítás vagy a bölcsesség karizmájának megléte nyilván könnyebben ellenőrizhető.

De ami a legfontosabb, hogy mindenkinek legyen lelkivezetője, aki lehetőleg katolikus pap és nem ugyanaz a személy. A mi közösségünk nagyjából 25 tagból áll és ha tippelnem kell, kb. 12-15 pap lelkivezetőnk van. Ha egyikük sem mondja azt, hogy ez biza nem Krisztusi Út, akkor azt gondolom, jó úton járunk.

zekaxzi 2009.10.08. 15:57:48

A papokban sem szabad azért vakon megbízni. A II. Vatikáni Zsinat óta kicsit liberalizálódott az Egyház és a papok felfogása, így vannak túlkapások.. pl. discomise Bécsben.. és hasonlók.. De ezt hosszú lenne elmagyarázni, nem akarlak traktálni. Ha érdekel, jelezd.

Meg ugye az ember gyarló.

Az a fura nekem, hogy plusz dolgokat akartok magatokból kihozni. Miért nem elég, hogy megkaptátok a Szentlélek által a bérmálásban? Miért akarjátok erre tenni a hangsúlyt, miért akarjátok magatokból "kifacsarni" a karizmákat, a plusz képességeket? Miért olyan fontos ez számotokra?

Johannesz · http://kereszteny.blog.hu 2009.10.08. 16:05:32

1Kor 12
1Kor 14
Márk 16,17-18
stb...
süti beállítások módosítása